Een roltrap is het ideale vervoermiddel in winkels, warenhuizen en op stations om grote hoeveelheden mensen te vervoeren, zonder dat er wachttijden zijn. Op zich is het een heel veilig vervoermiddel – veiliger dan bijvoorbeeld de trap. Maar voorwaarde is wel dat de roltrap veilig wordt gebruikt. Tijdens de Safety Awareness Week was er speciale aandacht voor het winkelend publiek. 

Met de campagneweek - elk najaar in november - sluiten we aan op het internationale initiatief van de Safety Awareness Week. Jaarlijks worden honderdduizenden shoppers, reizigers, scholieren en andere lift- en roltrapgebruikers in Canada, de Verenigde Staten en Nederland erop gewezen hoe zij veilig gebruikmaken van liften en roltrappen.

EXTRA AANDACHT VOOR WINKELEND PUBLIEK

Met een speciale campagneweek richtten Liftinstituut en stichting NIVL zich op het winkelend publiek in Nederland. Met een grote pers- en online advertisingcampagne wezen we jongere en oudere shoppers op de risico's van een verkeerd roltrapgebruik. Vijf animaties spelen de hoofdrol in de campagne. Hierin worden de gevaren van het verkeerd gebruik van de roltrap met een vette knipoog duidelijk gemaakt.

VIJF ANIMATIES OVER VERKEERD ROLTRAPGEBRUIK 

 

 

 

 

 

 

De campagne wordt gefinancierd door:
stichting Nederlands Instituut voor Lifttechniek.

Stichting NIVL